כיצד מיחזור משכנתא יכול לעזור לכם?

  • 1
כיצד מיחזור משכנתא יכול לעזור לכם?

כדי לקנות דירה בישראל, יהיה עליכם לקחת משכנתא, כלומר, לקבל מימון מהבנק למשכנתאות בו תבחרו, שיצטרף להון העצמי ההתחלתי שברשותכם. מכיוון שרוב הזוגות קונים דירה ולוקחים משכנתא בגיל צעיר לתקופה של 30 שנה, פחות או יותר, ככל שהזמן עובר התנאים משתנים, ומה שהתאים בתחילת הדרך יכול להפוך לפחות מתאים בהווה.

באמצעות מיחזור משכנתא, ניתן להתאים מחדש את התנאים לאורח החיים הנוכחי שלכם, לכן בהרבה מקרים זו תהיה אופציה נכונה יותר עבורכם, שכדאי לבדוק.

כל הסיבות למיחזור משכנתא

האופציה של מיחזור משכנתא נחשבת למאוד נפוצה, וישנם רבים אשר מחליטים לבחור בה מסיבות רבות וטובות, כמו למשל שתי הסיבות העיקריות:

  • הקטנת גובה ההחזר החודשי – במידה ואתם רוצים להקטין את גובה התשלום החודשי שאתם משלמים, תוכלו לעשות זאת באמצעות מיחזור.
  • הקטנת מספר השנים – אם בצעירותכם חילקתם את המשכנתא ל- 30 שנים וכיום יש באפשרותכם לצמצם את מספר השנים ולשלם את המשכנתא בזמן קצר יותר, מיחזור יהיה אופציה.

מתי כדאי למחזר משכנתא?

כמובן שלא כדאי למחזר משכנתא בכל מחיר, עליכם לבחור בזמן הטוב ביותר לעשות זאת, שהוא יהיה כאשר הריבית נמוכה במידה משמעותית, לעומת גובה הריבית ביום שחתמתם על המשכנתא הנוכחית.

לכן לפני שאתם פונים לאפשרות של מחזור כדאי שקצת תבחנו את השוק, ותקבלו ייעוץ מחברת משכנתאות מקצועית כדי לדעת האם אכן צעד כזה הוא משתלם עבורכם. כמובן שמלבד הריבית, הדבר תלוי במסלול המשכנתא הקיים שלכם, ולכן הנושא צריך להיבחן עד לרמת הפרט הקטן ביותר. זו לא החלטה שיש לקבל כהרף עין, יש להשקיע בכך מחשבה, לקחת בחשבון את כל האותיות הקטנות ולהגיע להחלטה מושכלת. וכדי לעשות זאת, ייעוץ משכנתאות מקצועי יהיה השלב הראשון בדרך.

מה המטרה מאחורי מיחזור המשכנתא שלכם?

לפני שאתם מתחילים לבדוק את כל האפשרויות שעומדות לרשותכם, עליכם להבין מהי המטרה שעומדת מאחורי ההחלטה למחזר את המשכנתא הקיימת. ברוב המקרים הקונספט פשוט והוא: מציאת מסלול ולו תנאים טובים יותר, שתואמים את היכולות הכלכליות שלכם ואת אורח החיים הנוכחי.

בהמון מקרים, הנתונים במשוואה משתנים עם השנים, כמו למשל החלפת עבודה, משכורת גבוהה יותר, כניסתם של ילדים לתמונה, ריביות נמוכות יותר ועוד, כתוצאה מכך, המשתנים החדשים משפיעים על יכולות ההחזר של בני הזוג. לכן מומלץ ואפילו רצוי, להגיע אחת לתקופה לקבלת ייעוץ משכנתאות כדי לבחון את תנאי השוק ולבדוק אם אפשר למצוא עסקה טובה יותר, מה שאומר, לסגור את המשכנתא הנוכחית ולקחת משכנתא בתנאים חדשים ומשופרים, בהתאמה לאורח החיים וליכולות הכלכליות שלכם. 

קחו בחשבון – מיחזור משכנתא כרוך בתשלום

גם אם מצאתם מסלול נוח יותר, אשר מקטין את התשלום החודשי שלכם במידה ניכרת, קחו בחשבון שמיחזור משכנתא זו החלטה שכרוכה בתשלומים נוספים כמו למשל תשלום עמלות מסוגים שונים, מה שיכול להשפיע על מידת הכדאיות של העסקה. לכן אל תתפתו לריבית הנמוכה נטו, כי יש עוד פרטים, שאינם פחות חשובים, שיהיה עליכם לבדוק היטב לפני שאתם חותמים.

אם תכננתם לעשות מיחזור משכנתא בכוחות עצמכם, אנו לא ממליצים לכם לקבל החלטות בסדר גודל שכזה בעצמכם. כדאי ומומלץ לקבל ייעוץ משכנתאות מגוף מקצועי ובלתי תלוי, שאינו הבנק שלכם. הבנק הוא גוף כלכלי שדואג לשורת הרווח שלו, ולא לאינטרסים שלכם. אם אתם רוצים לקבל את התנאים הטובים ביותר, לקבל ייעוץ שישקף לכם את כל הפרטים שעליכם לדעת לפני שאתם מקבלים החלטה על מיחזור משכנתא, קל וחומר, למצוא את התנאים הטובים ביותר, כדאי מאוד לפנות לחברת משכנתאות מקצועית.

חברת משכנתאות מעסיקה יועצי משכנתאות מומחים, יש לה כוח מיקוח אל מול הבנקים, שפע של ניסיון ויכולת לשפר את התנאים של המשכנתא שלכם במידה משמעותית, כמו גם לייצג אתכם מול הבנק כדי שתקבלו את העסקה הטובה ביותר, מבחינה משמעותית.

לסיכום,

מיחזור משכנתא זו אופציה שכדאי לכם לשקול, תוך שאתם מבינים את כל הדברים הכרוכים והאמורים בתהליך. הבנה טובה יותר תתאפשר אחרי קבלת ייעוץ מקצועי של חברת משכנתאות מובילה ובעלת מוניטין, אשר תוכל להציג לכם את האופציות העומדות לרשותכם, לספק לכם את כל המידע החשוב והנחוץ לקבלת החלטה ולייצג אתכם מול הבנקים, כדי שתקבלו את העסקה הכי טובה.

Compare listings

לְהַשְׁווֹת