מה כדאי – חברת משכנתאות או יועץ משכנתאות פרטי?

  • 1
מה כדאי - חברת משכנתאות או יועץ משכנתאות פרטי?

לקיחת משכנתא זו אחת ההחלטות הגדולות ביותר שתעשו בחייכם, החלטה שיכולה להשפיע רבות על איכות חייכם ולכן זה רק טבעי, שלפני שתקבלו אותה תפנו לקבלת ייעוץ. אלו מכם שמחליטים לפנות לייעוץ, יצטרכו לבחור בין חברת משכנתאות או יועץ משכנתאות פרטי, וכדי להחליט לכאן או לכאן, עליכם לבדוק מה יותר עדיף.

יועץ פרטי לעומת חברה מקצועית

כדי להחליט מה כדאי, עליכם להבין מהם ההבדלים בין יועץ משכנתאות לבין חברת משכנתאות, ולבחון את היתרונות של כל אפשרות, כמו גם את החסרונות. ההבדל העיקרי והמהותי ביותר הוא שיועץ משכנתאות הוא אדם פרטי שמעניק שירותי ייעוץ ומסייע לכם לאורך תהליך לקיחת המשכנתא, על ידי משא ומתן עם הבנקים, סקר ריביות, קבלת אישור עקרוני ובניית תמהיל המותאם לכם ולמצבכם באופן אישי.

לעומתו חברת משכנתאות היא גוף גדול יותר שמעסיק כמה וכמה יועצי משכנתאות תחת פיקוח של החברה, כאשר כל אחד מהיועצים עובד בכפוף לנהלי החברה.

מה כדאי – יועץ פרטי או חברת משכנתאות?

כמובן, שלכל החלטה כזו יש יתרונות וחסרונות, ועליכם לקחת אותם בחשבון. כמו כן, ההחלטה תלויה לא פעם גם ביועץ או בחברה שבחרתם, שכן לא כל היועצים ולא כל החברות יספקו לכם את השירות המקצועי והאיכותי ביותר.

היתרונות של יועץ משכנתאות

לעבודה עם יועץ משכנתאות פרטי יש כמה וכמה יתרונות:

  • יחס אישי – יועץ משכנתאות פרטי עובד על כמות קטנה יותר של תיקים, לכן יכול לספק לכם יחס יותר אישי.
  • עלות השירות – כדי להתעלות על כל היתרונות שמציעות החברות הגדולות, ישנם יועצים פרטיים שיציעו מחירים נמוכים יותר, אולם כדאי לבדוק מהו היקף השירות לפני שמתפתים.

חסרונות של יועץ משכנתאות

  • עסק קטן – יועץ פרטי עושה הכל בעצמו, כוח המיקוח שלו מול הבנקים קטן יותר, בהשוואה לחברה גדולה עם גב כלכלי נרחב.
  • חוסר ניסיון – יתכן מאוד שיועץ פרטי לא יכיר את כל סוגי המשכנתאות הקיימות בשוק כדי להציע לכם את העסקה המתאימה ביותר.
  • פחות זמינות – כאשר היועץ יוצא לחופשה או במידה והוא חולה, יהיה לכם מאתגר יותר לקבל ממנו שירות, בניגוד לחברה גדולה שמחזיקה כמה יועצים.
  • פחות פיקוח – על יועץ משכנתאות פרטי יש פחות פיקוח, כלומר שאין מי שבודק שהייעוץ שהוא מספק אכן הולם, מה גם שהוא לא צריך לעמוד בכללים מובנים.

היתרונות של חברת משכנתאות

יש לא מעט יתרונות לקבלת ייעוץ מחברת משכנתאות, כמו למשל:

  • יש לכם כתובת לפנות אליה – בכל בעיה, לחברה יש מנהלים, יש מנכ”ל. בנוסף קיימת אפשרות להחליף יועץ במידה ואתם מרגישים שישנו חוסר התאמה ביניכם לבין היועץ שלכם.
  • יותר פיקוח – חברה מקצועית היא גוף מפוקח שעובד על פי כללים וקודים מסוימים. מוניטין החברה חשוב ולכן במידה וקיבלתם שירות לא הולם מאחד היועצים, יהיה לכם אל מי לפנות ולקבל מענה.
  • יותר ניסיון והתמחות – היועצים מתמחים רק במתן ייעוץ. הם אינם המנהלים של העסק, או מנהלי החשבונות שלו. כנציג החברה, ליועץ יהיה הרבה יותר כוח מול הבנקים, גישה והיכרות עם סוגים שונים של משכנתאות וניסיון רב שנרכש מעבודה על תיקים רבים.
  • יותר משאבים – לחברה גדולה ישנם יותר משאבים לכן סביר להניח שצוות היועצים שלה יעבוד עם כלים יותר מתקדמים וטכנולוגיה חדשנית, כך שיוכל לספק לכם את מיטב השירותים בתחום.
  • יותר שקיפות – יועצים בחברה מקצועית יעבדו בצורה יותר מסודרת ויתנהלו מולכם בשקיפות, שכן נסמכים על ערכי החברה. בנוסף הם עובדים על פי תהליך מובנה, מה שחשוב כאשר מדובר בהחלטה גדולה כמו לקיחת משכנתא.

החסרונות של חברת משכנתאות

  • יחס פחות אישי – העבודה עם יועצי משכנתאות רבים עשויה לגרום לכם להרגיש שאתם עוברים מיד ליד ושהיחס שאתם מקבלים פחות אישי. אולם בהרבה מקרים יהיה יועץ אחד שיוצמד אליכם ויטפל בכם, ובמידה והוא לא יהיה זמין, תוכלו לקבל מענה מיועצים אחרים.
  • מחירים – לעיתים המחירים של יעוץ מטעם חברה עשויים להיראות גבוהים יותר על הנייר אך בפועל, העלות תשקף את היקף השירותים שאתם מקבלים. ברוב המקרים, בחברה גדולה תקבלו שירות מא’ עד ת’.

לסיכום, לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות ועליכם להגיע לבחירות הנכונות ביותר עבורכם. שימו לב שאתם בוחרים במקום אמין, בעל ניסיון, כוח מיקוח, המלצות ושתהיה לכם כימיה טובה עם היועץ שיספק לכם שירות.

Compare listings

לְהַשְׁווֹת