האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות?

  • 1
האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות?

ככל שיותר ויותר אנשים בונים או קונים בתים, ולוקחים לשם כך משכנתא, כך התחום של יעוץ משכנתאות הולך וצובר תאוצה. לוקחי המשכנתאות מבינים את ההכרח הקיים בקבלת עזרה מקצועית בעת לקיחת משכנתא ובהתנהלות מול הבנק.

יחד עם זאת, לא כולם מבינים מה בדיוק יועץ משכנתאות עושה. אנו כאן כדי לנסות להבין יחד אתכם האם כדאי לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות או לעבור את התהליך בכוחות עצמכם.

יועץ משכנתאות – מה תפקידו?

כיום אין הגדרה פורמלית לתפקיד יועץ משכנתאות או הסמכה שיש לעבור כדי לקבל תעודה ולעסוק בתחום. אולם ברמה הכללית, יועץ המשכנתאות צריך להכיר את עולם המשכנתאות עד לרמת הפרט הקטן ביותר. יועצי משכנתאות מכירים את מסלולי המשכנתא השונים, את ההבדלים ביניהם. הם יכולים לעזור לכם לבצע תכנון פיננסי שתואם את המצב הכללי שלכם ולבנות עבורכם תמהיל משכנתא תואם צרכים. בנוסף, הם יערכו משא ומתן מול הבנקים, וישיגו לכם את העסקה המשתלמת ביותר.

כיום יועצי משכנתאות עושים הרבה יותר מאשר להשיג לכם ריבית טובה והחזר נמוך. הם מסייעים לכם לבדוק את כדאיות העסקה מבחינה כלכלית, מציגים לכם סיכונים פיננסיים קיימים, מסייעים לכם לקבל החלטות לגבי רכישת נכסים הנסמכות על מצבכם הכלכלי, בונים עבורכם תמהיל משכנתא מותאם אישית, ינהלו משא ומתן עם הבנק כדי להשיג לכם ריביות נמוכות ועוד הרבה יותר.

האם כדאי לקחת יועץ?

יעוץ משכנתאות זהו שירות מקצועי וכמו כל שירות, הוא דורש מכם השקעה כספית, לכן זה רק טבעי שיהיו אנשים שיעדיפו לחסוך את הכסף. יחד עם זאת, לקיחת משכנתא זו ההחלטה הגדולה ביותר שתקבלו במהלך חייכם ולכן חשוב שילווה אתכם איש מקצוע מיומן שיכול לעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

יועץ משכנתאות ילווה אתכם לאורך תהליך לקיחת המשכנתא ויעזור לכם לנהל את התהליך. והוא יכול ללוות אתכם גם לאחר לקיחת המשכנתא כדי לוודא שהיא עדיין תואמת לצרכים שלכם, שהריביות תואמות למצב השוק, שגובה ההחזר תואם למצבכם הכללי וליכולות המשתנות שלכם וכדומה.

יועץ משכנתא פרטי VS ייעוץ משכנתא בנקאי

לא מעט אנשים תוהים מה ההבדל. מלבד התשלום, שכן יועץ פרטי גובה תשלום עבור שירותיו ויועץ בנקאי מספק את השירות בחינם, ישנם לא מעט הבדלים. לעומת יועץ בנקאי, יועץ פרטי יהיה יותר מחויב לתהליך שלכם, ייצג את האינטרסים הפרטיים שלכם ולא של הבנק, הוא יהיה יותר זמין עבורכם ועבור הצרכים שלכם ויעשה עבודה מקיפה של בחינת המציאות הכלכלית שלכם לפני שיציע תמהיל משכנתא. היועץ הבנקאי כאן כדי למכור לכם מוצר במחיר הטוב ביותר עבור הבנק, בעוד שהיועץ הפרטי עוזר לכם למצוא את אותו מוצר, במחיר הזול והמשתלם ביותר עבורכם.

האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות?

במידה ואתם לוקחים משכנתא קטנה יחסית, ויש לכם את כל הזמן שבעלם ללמוד את התחום ולנהל משא ומתן מול הבנקים השונים, יכול להיות שלא תהיו חייבים ייעוץ. ובכל זאת, כדאי לבחון כדאיות כדי שתוכלו להגיע לחסכון מרבי.

בכל מקרה אחר, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי. קל וחומר אם אתם נדרשים לקחת משכנתא גדולה או שאין לכם ידע וניסיון קודם בתחום. במקרים אלו בהחלט לא יזיק לכם יעוץ מקצועי אשר בעזרתו תוכלו לחסוך. בנוסף, אם קיבלתם בעבר סירוב מסיבה כזו או אחרת או שהמשכנתא שלכם מורכבת (תושבי חוץ, או אחוז מימון גבוה וכדומה) כדאי מאוד לשכור את שירותיו של יועץ מקצועי שיוכל להקל עליכם לאורך התהליך ולסייע לכם לצלוח את האתגרים.

אל תשכחו שמדובר בסכומים גדולים של כסף, ועל כל טעות אתם אלו שתשלמו ביוקר. לכן כדאי להשקיע בעזרה מקצועית, למנוע טעויות אפשריות ולחסוך כסף בעתיד.

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

אם הבנתם שייעוץ מקצועי יכול לעזור לכם, עכשיו זה השלב למצוא יועץ מתאים. בהתחלה כדאי לפנות לכמה יועצים כדי שיהיה לכם אומדן, ותוכלו להבין את העלויות של השירות. כאשר אתם בוחרים את היועץ שיעזור לכם, שיו לב לפרמטרים הבאים:

ידע מקצועי

אין טעם לקבל ייעוץ מאדם שאין לו ידע מקצועי עשיר בתחום הפיננסי, ובעולם המשכנתאות בפרט. היועץ שמסייע לכם צריך להכיר מושגים בתחום, כמו גם את תהליך לקיחת המשכנתא עד לרמת הפרט הקטן. לכן ידע מקצועי הוא יתרון ענק, וככל שהידע של היועץ יהיה מעמיק יותר בתחומי הכלכלה, המימון והפיננסים כך יוכל לספק לכם ייעוץ מקיף ומקצועי יותר.

ניסיון

גם אם היועץ בעל השכלה פורמלית בתחום הכלכלה, המימון או הפיננסים ועבר השתלמויות והדרכות מסוגים שונים בתחום יעוץ משכנתא, עדיין אתם רוצים לדעת שיש לו ניסיון מעשי ולא רק תאורטי. עולם המשכנתאות מורכב ולכן ניסיון בתחום זה יהיה הכרחי. כמובן שכל ניסיון בתחומים מקבילים, כמו כלכלת המשפחה או שוק ההון, יהיה מבורך ויספק לכם ערך מוסף. אך מומלץ שיהיה לו ניסיון ממוקד, במיוחד אם המשכנתא שאתם לוקחים דורשת התמחות מיוחדת, כמו שיקרה אם תצטרכו משכנתא למסורבים, משכנתא לתושבי חוץ וכדומה.

המלצות

לחוכמת ההמונים יש המון כוח, ואם קיבלתם המלצה או חוות דעת על יועץ, זו התחלה טובה. כך תוכלו לדעת שהשירות שמספק היה לשביעות רצונם של לקוחותיו. כאשר חברים קרובים, בני משפחה או אפילו אנשים שאינכם מכירים עברו את התהליך עם יועץ מסוים ויכולים להמליץ עליו, זה בהחלט מעניק לו יתרון על פני יועצים אחרים שאין לכם עליהם חוות דעת קודמת.

אז כדאי או לא כדאי לקחת יועץ משכנתאות? תמיד לפני צעד גדול כמו לקיחת משכנתא מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מביני דבר שיוכלו לייצג את האינטרסים שלכם ולעזור לכם לקבל את ההחלטות הטובות והמשתלמות ביותר!

Compare listings

לְהַשְׁווֹת