איך בוחרים יועץ משכנתאות?

  • 1
איך בוחרים יועץ משכנתאות?

ההחלטה על משכנתא כזו או אחרת זו אחת ההחלטות הגדולות והחשובות ביותר שתקבלו במהלך חייכם. לא רק שאתם מתחייבים במהלכה על החזרים חודשיים גבוהים שיכולים להגיע לכמה אלפי שקלים, אתם גם קושרים קשר עם הבנק למשכנתאות לעשרות שנים. לכן, כדאי ומומלץ שלא לקחת את העסקה הראשונה שמקבלים. מעבר לכך, מאוד חשוב לפנות ליועץ משכנתאות כדי לקבל חוות דעת מקצועית.

בעוד שהבנקים מציעים יעוץ משכנתאות חינם, כדאי לציין שיועץ פרטי אומנם גובה תשלום, אך יהיה יותר נאמן לשמירה על האינטרסים שלכם, בעוד שיועץ בנקאי מייצג את האינטרסים של הבנק בו הוא עובד. לכן כדאי להשקיע ביועץ פרטי, וכדי לבחור יועץ שאתם יכולים לסמוך עליו, ריכזנו לכם את הטיפים הבאים.

מדוע חשוב לפנות לייעוץ משכנתאות?

זו אומנם נראית כמו הוצאה, אך בפועל זו השקעה שיכולה להניב לכם חיסכון של עשרות אלפי שקלים, זאת כמובן במידה ואתם מוצאים יועץ מקצועי. כאשר הייעוץ אינו מקצועי, אתם יכולים למצוא את עצמכם בתשלומים שאינכם יכולים לעמוד להם, וכתוצאה מכך להיכנס לסוג של סחרור כלכלי שיהיה לכם קשה לצאת ממנו. אז נכון, אף אחד אינו יכול לדעת מה יוליד יום, אך מה שאתם כן יכולים לעשות הוא לבחור יועץ משכנתאות מקצועי שאתם יכולים לסמוך עליו ומכיר את עולם המשכנתאות על בוריו.

חפשו ניסיון מקצועי

יועצי משכנתאות צריכים להכיר את עולם המשכנתאות, לכן כדאי לבחור באיש מקצוע בעל ניסיון קודם. ישנם יועצים שעסקו ביעוץ משכנתאות בבנקים וכתוצאה מכך יש להם היכרות עם המערכת הבנקאית ומעבר לכך, במהלך עבודתם הם גם רכשו קשרים, מה שיכול לעזור לכם כאשר אתם מחפשים את העסקה הטובה ביותר. תפקידו של יועץ משכנתאות הוא לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת ולבנות לכם את תמהיל המשכנתא הטוב ביותר, בהתאם למצבכם הפיננסי ויכולות ההחזר שלכם, לכן ניסיון מקצועי עשיר הוא הכרחי.

חפשו רק יועץ משכנתאות שמכיר את תחום המשכנתאות מעבודה קודמת בתחום, שמכיר את השוק, יודע אילו אפשרויות הוא מציע ומספק ייעוץ שמבוסס על היכרות והבנה של התחום ולא רק על ידע תאורטי או אינטואיציה.

שימו לב לתחושת הבטן שלכם

כאשר אתם עומדים לקבל ייעוץ לגבי אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו בימי חייכם, חשוב מאוד למצוא יועץ משכנתאות שיהיה בצד שלכם וירצה את טובתכם באופן אישי ומקצועי. יש המון סוגיות שנלוות ללקיחת משכנתא, מה גם שהמשכנתא שתבחרו יכולה להשפיע רבות על העתיד שלכם. לכן שימו לב שאתם מרגישים חיבור ליועץ שאתם בוחרים, שהוא קשוב לכם ועושה את כל מה שהוא יכול כדי להשיג עבורכם את העסקה הטובה ביותר.

הגיעו מוכנים לפגישה עם היועץ

אחת העצות החשובות בדרך למציאת יועץ משכנתאות היא לבצע סקרי שוק ולעשות שיעורי בית לפני שאתם מגיעים לפגישה הראשונית. כאשר אין לכם ידע, לא יהיה לכם אומדן ולא תוכלו לדעת אם אכן ההצעה שהיועץ מספק לכם היא הטובה ביותר. לכן אל תתעצלו, פשוט בררו מה מציעים לכם במקומות אחרים, מה הבנקים מציעים וכך תוכלו לדעת אם באמת היועץ הספציפי מציע לכם הצעה טובה ויכול לחסוך לכם כסף ולמצוא את העסקה הכי טובה.

קרבה לאזור המגורים שלכם

כאשר הביקוש בשוק הנדל”ן הולך וגדל והמחירים רק עולים, תפקידו של יועץ המשכנתאות הפך למאוד מוערך. יש המון יועצי משכנתאות כיום, שפועלים באזורים שונים של הארץ, וכדי להתחיל לסנן, פשוט בחרו באחד שקרוב למקום מגוריכם. אין טעם לנסיעות ארוכות, גם אם קיבלתם המלצה על יועץ משכנתאות. תמיד תוכלו למצוא יועץ מקצועי בקרבת מקום מגוריכם ולחסוך לעצמכם זמן ועלויות. כיום תוכלו למצוא איש מקצוע מיומן בלחיצת כפתור, או פשוט לבחור בחברה מובילה ששמה הולך לפניה בתחום ומספקת שירותים בפריסה ארצית.

קבלו המלצות וחוות דעת

כאשר היועץ מקצועי ומומחה בתחומו הוא יזכה להמלצות מלקוחות מרוצים, ושמו יעבור מפה לאוזן ממש. לכן כדאי לעשות שיעורי בית ולבחור יועץ משכנתאות מומלץ. אם אין לכם חברים או בני משפחה שיכולים להמליץ על יועץ מסוים, תמיד תוכלו לחפש המלצות ברחבי הרשת, ולקרוא חוות דעת וביקורות כדי להגיע להחלטה שתהיו שלמים אתה.

זה המקום לציין שמלבד המלצות, חשוב גם להקשיב לתחושת הבטן, שכן לא כל יועץ שיתאים לאדם אחד, יתאים גם לכם. לכן בדקו אם יש כימיה ביניכם ובין היועץ ודברו עם כמה יועצים כדי שיהיה לכם מקור להשוואה בנושאים כמו מקצועיות או איכות השירות.

היכולת להתמודד עם הגופים הפיננסיים הגדולים

בשוק המשכנתאות יש לא מעט שחקנים ועל כן, היועץ שתבחרו צריך לדעת להתמודד נכון עם גופים פיננסיים גדולים. מעבר לכך, עליו להשיג לכם את העסקה המשתלמת ביותר עם תנאי החזר שמתאימים לכם, לעשות משא ומתן עם הבנקים ולהכיר את כל האפשרויות והמסלולים שקיימים. בניגוד ליועצי משכנתאות מטעם הבנק, יועץ פרטי לא יסתיר מכם מידע רלוונטי שעשוי להשפיע עליכם ולהוביל לקבלת החלטה כזו או אחרת.

שימו לב שאתם מקבלים את מלוא התמורה

עלויות הן חלק בלתי נפרד מההחלטה, וכמובן שאינכם צריכים לבחור את היועץ עם המחיר הנמוך או הגבוה ביותר, אלא את האחד שמספק את מלוא התמורה עבור ההשקעה שלכם. קחו בחשבון שמשכנתא ממוצעת עומדת כיום על סכום ממוצע שנע בין 800 ל-900 אלף ש”ח, לכן כמה אלפי שקלים יהיו סכום זניח עבור ייעוץ, במיוחד אם הייעוץ מוביל לחיסכון עבורכם ולתשלום נמוך יותר לבנק לאורך השנים.

לסיכום, מכיוון שאין רגולציה וכל אדם יכול להכריז על עצמו כעל יועץ משכנתאות, כן חשוב לעשות שיעורי בית, לקבל המלצות, להשוות מחירים והצעות ולבחור ביועץ המתאים ביותר עבורכם.

 

Compare listings

לְהַשְׁווֹת