איך לקבל את המשכנתא המשתלמת ביותר?

  • 1
איך בוחרים יועץ משכנתאות?

כיום אחוז גבוה מהאנשים שלוקחים משכנתא פונים לקבלת ייעוץ משכנתאות מקצועי לאורך התהליך. מכיוון שישנו ביקוש גבוה לתחום שירות זה, גם ההיצע נרחב ולכן יש לא מעט נותני שירותים בתחום, החל מחברות ועד יועצים פרטיים. אם אתם שואלים את עצמכם מה עדיף – חברה או יועץ פרטי, ריכזנו עבורכם כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכם להחליט.

היכן היחס יהיה יותר אישי?

כאשר מדובר באחת ההחלטות החשובות והגדולות בחייכם, סביר להניח שתרצו לבחור ביועץ שמעורב גם ברמה האישית ולא רואה אתכם כעוד תיק. ישנם שיאמרו שיחס אישי זו תכונה שמתלווה אל הבחירה ביועץ פרטי, בזכות הסיבה שהיועץ נמצא בקשר אישי מולכם. אבל בסופו של דבר זה תלוי אדם. יכול להיות יועץ פרטי שעמוס על גדותיו בשלל משימות ניהול העסק, ולא תהיה לו עזרה נוספת של כוח אדם שתעניק לו יותר פניות ללוות אתכם באופן אישי צעד צעד.

לעומת זאת חברה גדולה דואגת לשכור אנשי מקצוע מיומנים, אשר מתמקדים אך ורק בייעוץ משכנתאות, תוך ששמה דגש יותר רב על שירותיות, מפקחת על עבודת היועצים וקובעת סטנדרט שבו עליהם לעמוד.

איפה העלויות יהיו גבוהות יותר?

כדי לדעת מה יהיה המחיר המשתלם ביותר עבור ייעוץ עליכם לעשות מעט שיעורי בית וסקר שוק לפני שאתם מגיעים לפגישה בחברה או אצל יועץ פרטי. כך אתם יכולים לקבל אומדן ולראות את התמונה הגדולה יותר, במקום ללכת שבי אחר הצעות שיווקיות שנועדו לפתות אתכם.

לחברות גדולות יש יותר הוצאות יחסית ליועץ הפרטי, עליהן לשלם על יותר כוח אדם, על שיווק ופרסום ועוד. לעומת זאת, עלות תפעול העסק של יועץ פרטי תהיה נמוכה יותר. מעבר לכך, לחברות גדולות יש יותר לקוחות ולכן יכולות להציע מחירים משתלמים ויועץ המשכנתאות יכול לעשות לכם הנחות באופן פרטי. ובכל זאת, כדי להחליט שווה לכם לבדוק היכן אתם מקבלים את התמורה הגבוהה ביותר עבור הסכום שאתם משלמים, כי בסופו של יום, זה מה שהכי חשוב.

מוניטין מקצועי – של מי יותר גדול?

פרמטר נוסף שרצוי לבסס את ההחלטה עליו הוא המוניטין. כאשר אתם פונים ליועץ פרטי, המוניטין שלו מסובב על טיב השירותים שהוא מספק, ולא תמיד אפשר לדעת מראש מה רמת המקצועיות או איכות השירות, אלא רק בדיעבד. לעיתים המלצות יהיו שוות זהב, כך תוכלו לדעת שהיועץ אכן מספק שירות מעולה.

בחברה שמספקת שירותי ייעוץ משכנתאות העניין קצת שונה. קיים סיכוי שחברה מקצועית תהיה בעלת מוניטין גדול יותר. כל חברה כזאת התחילה בקטן וצמחה כתוצאה מהצלחתה המקצועית, מה שאומר דבר או שניים על המוניטין שלה. מעבר לכך, חברה מקצועית וגדולה אשר עובדת במשרדים גדולים עם מזכירה בכניסה תהיה תמיד יותר מרשימה.

התנהלות מקצועית מול לקוחות

לחברת המשכנתאות יש לא מעט תיקים שמתנהלים במקביל. כתוצאה מכך ליועצים יש המון ניסיון, הם עובדים על לא מעט תיקים, ועבדו בעבר, הם רוכשים ידע וניסיון מעשי תוך כדי, לומדים את שוק המשכנתאות ומכירים את כל האפשרויות שיש שם בשוק. כמו כן כאשר יועץ של חברה גדולה פונה לעשות משא ומתן עם הבנק, קיים סיכוי גדול יותר שהבנקים ייקחו אותו יותר ברצינות, מה גם שסביר להניח שתוך כדי עבודה על כל כך הרבה תיקים היועצים של החברה יצרו לעצמם קשרים.

חברה מקצועית דואגת שכלל היועצים יעבדו על פי אמות מידה וערכים קולקטיביים כמו למשל שקיפות, אמינות או ליווי אישי תוך שהם מתבססים על נהלי עבודה קבועים ומסודרים שלא מותירים הרבה מקום לספק.

שקיפות מקסימלית, לא פחות חשוב

עליכם להבטיח שתהליך הייעוץ מתנהל מולכם בשקיפות מלאה, שאתם מעודכנים בכל שלב ושלב, מודעים למשא ומתן שמתנהל עם הבנקים בשמכם, ובודקים את הצעות המשכנתא שאתם מקבלים יחד עם היועץ שלכם כדי להחליט על מידת הכדאיות.

הן בחברה והן אצל יועץ פרטי עליכם לוודא שהנאמנות של היועצים תהיה לכם, ושהם ייצגו את האינטרסים שלכם כדי שתקבלו את התנאים הטובים ביותר. ולבסוף, שמידת ההתאמה בין תמהיל המשכנתא לבין הצרכים והיכולות שלכם תהיה כמה שיותר מדויקת. בכל יועץ שתבחרו עליכם להבטיח שתקבלו את השירות הטוב והמקצועי ביותר, שהיועץ “ילחם” להשיג לכם את התנאים הטובים ביותר, ילמד את המקרה שלכם לעומקו, יעשה משא ומתן עם הבנקים וישיג עבורכם את העסקה הכי אטרקטיבית בהתאמה אישית ליכולות ולצרכים שלכם.

אז מה כדאי?

בסופו של דבר עליכם להרגיש בנוח, בין אם אתם בוחרים ביועץ פרטי ובין אם בחברה מקצועית ליעוץ משכנתאות. אם אתם בוחרים בחברה, עליכם לוודא שזו חברה מקצועית ומנוסה, ולבדוק מה בדיוק אתם מקבלים תמורת המחיר. האם יהיה יועץ משכנתאות שיוצמד אליכם לכל אורך התהליך, או שבכל פעם שתגיעו תאלצו ליישר קו עם יועצים חדשים שאינכם מכירים? בדקו מה טיב השירות ומה מוצע לכם במסגרת העלות ושימו לב האם ישנה כימיה ואיך אתם מרגישים.

במידה ואתם מעדיפים יועץ פרטי, בדקו שיש לו ניסיון בחום, והיכרות מעמיקה עם עולם המשכנתאות על כל רבדיו ומושגיו. מומלץ לשים לב לנושא הזמינות, שכן בן אדם אחד ויחיד יתקשה להיות זמין לכל צורך או גחמה. וגם במקרה הזה, בדקו טוב טוב מה אתם מקבלים תמורת העלות. יכול להיות שהעלות תהיה נמוכה יותר, אך הדבר יתגלם גם באיכות והיקף השירות שתקבלו.

ולבסוף בצעו בחירה שמתאימה לכם. ואם אתם רוצים המלצה שלנו, זה תמיד יותר בטוח לבחור בחברה גדולה ומוכרת שפועלת על פי אמנות שירות, בוחרת יועצים בפינצטה ויש לה את הגב הכלכלי ואת הקשרים הענפים כדי להשיג לכם עסקאות בתנאים הטובים ביותר.

Compare listings

לְהַשְׁווֹת